Köpvillkor

Välkommen till Paybackshop.se!

Här hittar du smörjmedel, additiver och rengöringsmedel för bättre prestanda, livslängd och lönsamhet. I samarbete med leverantörer från världens alla hörn,
samlas våra spetsprodukter i följande varumärken:

  • Payback Lubricants
  • Payback Lock & Seal
  • Payback Chemicals

Allmänt

Du måste vara 18 år för att handla hos oss.

Kontakt

kundtjanst@paybackshop.se

Payback AB
Företagsvägen 3
911 35 Vännäsby

Telefon: 0935-207 00

Organisationsnummer: 556761-0521

Vi svarar normalt på mail inom 24 timmar. Undantaget lördag och söndag, övriga helgdagar samt semesterperiod.

Våra betalsätt

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Om du valt att betala med faktura skickas den ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna »

Klarna Checkout

Paybackshop.se använder Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig.

Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen som direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

Rabatter och avtal

Om du har fått en rabattkod så går det bra att registrera den i kassan. Observera att det inte går att kombinera flera rabattkoder.

Det är enkelt att handla

  1. När du är nöjd med innehållet i din kundvagn klickar du på “Till kassan”.
  2. När du har slutfört köpet har du möjlighet att välja betalsätt och aviseringssätt. När beställningen är mottagen skickas en orderbekräftelse till angiven e-mailadress.

Om du vill ändra t.ex. leveransadress eller mobilnummer eller har frågor om din order kontakta oss.

Kvitto/Orderbekräftelse

När du gjort din beställning får du ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse.

Priser och moms

Alla priser anges i svenska kronor (SEK). Mervärdesskatt (moms 25 %) tillkommer på alla priser. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering.

Leverans och frakt

Leveranser sker genom Posten som varubrev, DHL Sevicepoint och DHL Hemleverans. Du får spårbart kollinummer på din leverans. Observera att Postens generella liggtid är 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe.

Som kund får du en förhandsavisering via ett e-postmeddelande att ditt paket är på väg. Om ditt paket inte kan lämnas i din brevlåda får du ett SMS eller ett e-postmeddelande om vilket serviceställe paketet kan hämtas. Spårbarhet vid leverans med varubrev kan variera hos PostNord, dock är samtliga fraktsätt alltid spårbara för oss som avsändare, saknar du en sändning och inte fått något meddelande så kontakta oss så hjälper vi dig.

Ej uthämtade paket

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om Payback får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är det upp till kunden att betala ny frakt. Payback mailar till kunden på angiven e-postadress när vi får tillbaka paketet.

Försenad leverans

Om vi inte kan skicka din beställning inom 1-3 arbetsdagar så meddelas vi dig via e-post.

Fraktkostnad

Vår standardfrakt är 49 kr kr för varubrev upp till 1,5 kg, och då får du snabb leverans (oftast dagen efter), spårbart paketnummer (för mindre leveranser så kommer dessa hem till din brevlåda).

Vid beställning över 1,5 kg  till 20 kg levereras dessa med DHL Servicepoint 89kr, och får hämtas ut på ditt närmaste utlämningsställe / ombud DHL.  Vid beställning 20 kg och uppåt skickas det med DHL Hemleverans från 299kr.

Retur & Ångerrätt

För privatpersoner tillämpar vi distans- och hemförsäljningslagen samt konsumentköplagen. Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan. Du som Kund står för returporto och ansvarar för skador som kan uppstå under transporten. Vi föreslår att du skickar med ett rekommenderat brev, då du som kund ansvarar för att försändelsen kommer i retur till oss.

När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalas pengarna för hela ordervärdet senast inom 20 dagar. Viktigt är att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss. Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, eller på annat sätt modifierad. Öppnade och/eller använda produkter återtas inte. När du skickar tillbaka produkten är det viktigt att du skickar med ditt ordernr, namn, adress och postnr. Samt skriver att du önskar göra ett återköp.

Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste ett skriftligt meddelande skickas via vårt kontaktformulär inom skälig tid.

Returadress: Payback AB, Företagsvägen 3, 911 35 Vännäsby

Reklamation

Vid alla typer av reklamation skriver du till kundtjanst@paybackshop.se innan någon produkt returneras. Reklamationen måste göras senast 10 dagar från det att du mottagit din beställning. Payback står för returkostnaden vid godkänd reklamation.

Garanti & anvisningar

Garantier på varan lämnas av tillverkaren. Payback lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade. Vi kan inte ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller prov.

En vara saknas i min leverans

Även att vi jobbar hårt för att göra din beställning så trygg och snabb som möjligt så kan tyvärr problem uppstå. Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt så ska vi lösa detta så fort som möjligt. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning.

Jag har fått fel produkt

Om du fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 14 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att bekräfta att du fått en korrekt levererans. Om information om fel leverans kommer senare än 14 dagar förbehåller sig Payback rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Payback står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.

Transportskada

Om kartong är trasig eller öppnad vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.

Tvist

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Personuppgifter

Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Dataskyddsförordningen (2018:218). Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används av Payback. Din e-postadress och ditt mobilnummer används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning.

Övrigt

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Payback förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.

Vi vill så klart alltid göra vad vi kan för att du som kund hos oss ska känna dig fullständigt nöjd.
Välkommen! / Payback